Waanzinnige vliegreis en warm Calgary

13 mei 2018 - Calgary, Canada

Lieve allemaal,

Even snel een berichtje om te laten weten dat we veilig zijn aangekomen in Canada. Na de extreme drukte op Schiphol, zijn we gelukkig toch in een stampusvol vliegtuig op tijd vertrokken! Normaal gesproken vertel ik niet heel veel over de vliegreis, omdat dit eigenlijk altijd hetzelfde is; saai en duurt veel te lang, maar ja je hebt geen keuze als je wil reizen. Maar deze keer was het anders; we vlogen over ijsland, de faroer eilanden en groenland met heel helder weer....Dit betekende dat we vanuit het vliegtuig een ontzettend goed uitzicht hadden op besneeuwde bergen, ijsmeren/ schotsen en heel veel sneeuw. Wij zijn er nu van overtuigd dat dit een van de mooiste vliegroutes is, wat een belevenis, ook weten wij nu onze volgende bestemming van een eventuele nieuwe reis 😊 Dus mochten jullie zin hebben in een mooi vliegtochtje kunnen we deze zeker aanbevelen! Helaas zorgen deze uitzichten er ook voor dat je eigenlijk niet wil slapen in het vliegtuig.. en dat zorgt dan weer voor een lekkere jetlag, mja ach! We dachten hier eigenlijk wel goed mee weg te komen, maar we moeten zeggen dat we er toch iets meer last van hebben dan we in eerste instantie dachten. Bij aankomst in Calgary hebben we lekker luxe een taxi genomen naar het hotel, (ja, dat is luxe voor ons, maar eigenlijk waren we gewoon te lui en hadden we geen zin om uit te zoeken hoe we er konden komen met het openbaar vervoer). Deze taxirit duurde dan ook nog geen twintig minuten, dus we stonden al vrij snel in onze heerlijke hotel kamer, alhoewel we dit niet echt als een standaard hotelkamer kunnen bestempelen. Want met een vaatwasser, magnetron, oven, bar en een zitje is dit niet iets wat wij gewend zijn van een hotel, maar ik moet zeggen dat we dit niet heel vervelend vonden! Nadat we ons een beetje hadden opgefrist zijn we de stad in gegaan.. loop je net de straat uit van je hotel zie je meteen twee konijnen en een eekhoorn zitten.. bizar! Maar goed, we zijn verder richting stad gegaan, op zoek naar een simkaart (wat niet lukte) en na heel wat blokken te hebben gelopen hebben we het maar opgegeven en zijn we wat gaan drinken en eten in een van de tentjes hier. Toen we eenmaal ons buikje rond hadden gegeten wisten we niet hoe snel we naar ons hotel moesten gaan om te gaan slapen.. het had er toch best in gehakt allemaal! We dachten er goed aan te doen om lekker op tijd te gaan slapen: kwart over acht! Maar toen we beiden om twee uur s’nachts klaar wakker waren, hadden we hier toch onze twijfels over! Gelukkig hebben we hierna nog wat kunnen slapen, maar veel was het niet.. we zaten als eerste aan het ontbijt om 07.30 uur, wat een tijd!! Maar ja, dan heb je tenminste wat aan je dag zullen we maar denken! En we kunnen wel zeggen dat we ons vandaag behoorlijk nuttig hebben gemaakt en veel dingen hebben gedaan. We zijn de dag begonnen met een zoektocht naar mountainbikes, omdat we toch van plan zijn om lekker te gaan fietsen hier. Op internet hadden we al gezien dat er dichtbij een grote outdoor winkel zat, dus we dachten dat is makkelijk, kopen we daar een fiets. Maar met prijzen vanaf 400 euro was dit toch iets boven ons budget.. maar gelukkig hadden we de Walmart ontdekt en hebben we nu twee simpele maar stoere mountainbikes gekocht! We hebben ze meteen ingereden en mee genomen naar ons hotel. Nadat we deze fietsen in het hotel hadden gezet zijn we naar het olympisch stadion gegaan. Dit was te ver om te fietsen, dus hebben we voor het eerst de uber taxi gebruikt; wat is dit ideaal zeg!!! Betaalbaar, mensen zijn vriendelijk en binnen twee minuten haalt die je op, echt handig! Maar goed het olympisch park, tjah wat kunnen we hierover zeggen.. het was groot, bijzonder om te zien en raar om te bedenken dat hier ooit zoveel mensen waren aangezien het er nu heel erg dood en verloren bij lag. Het winter seizoen was net gesloten en het zomerseizoen begint volgende week pas, dus dat houd in dat er nu bijna niemand was en alle attracties gesloten waren. We hebben er nu alleen maar een beetje rond gelopen, maar ach we hebben het gezien! Eenmaal terug in de stad is het ons gelukt om een simkaart te regelen, joehoe, we zijn blij!! Hierna hebben we nog even wat gegeten en gedronken in de stad en nog heel even in het zonnetje gelegen in een parkje hier dichtbij. Maar nu zijn we blij dat we in de hotelkamer zijn.

Morgenmiddag gaan we lekker onze camper ophalen, hier kijken we echt naar uit.. want wij zijn toch niet echt van die stadsmensen, we kunnen niet wachten om weer lekker de natuur in te gaan en te genieten van de vrijheid en rust om ons heen.

Dit was het even voor nu, maar we zullen snel weer wat van ons laten horen.

Veel liefs van ons.

1. Marike ten Have:
    14 mei 2018
    Goed begin van jullie reis! Veel plezier en ik kijk al uit naar jullie belevenissen. Xx
  2. Jeanette:
    14 mei 2018
    Wat een heerlijk begin. Meiden heel veel plezier en geniet van al het moois.
    Dikke kus x
  3. Kaatje:
    14 mei 2018
    Heerlijk om te lezen en wat fijn dat de vliegreis goed ging met zulke mooie uitzichten. Mooie bikes zeg🚲😊. Kijk uit naar de volgende blog. Heel veel plezier😘
  4. Roshyn:
    Jeeeejj ze zijn arrivé! Wacht met spanning op foto's! X
  5. Annie de Wijs:
    14 mei 2018
    Mooie start ben benieuwd naar de volgende verslagen
  6. Meta:
    14 mei 2018
    Fijn dat alles goed is gegaan. Heel veel plezier en mooie avonturen gewenst xxx
  7. Annelies:
    14 mei 2018
    Ha Snip en Snap, kom ik terug van een korte vakantie zonder internet (aan te raden trouwens,ff offline) zijn er al twee berichten van jullie!
    Dat was vast genieten zo’n plekje bij het raam tijdens de vlucht!
    Ik ga jullie weer volgen, heel veel plezier in mooi Canada.
    Groetjes 😎
  8. Tineke Schaaders.:
    14 mei 2018
    De lange reis zit er gelukkig weer op. Nu lekker gaan genieten van het mooie canada. Heel veel plezier met jullie camper en kijk goed uit.
  9. Alexandra:
    14 mei 2018
    Gaaf hoor! Ik krijg er nu nog meer zin in😀. Benieuwd naar jullie volgend avontuur. Geniet ervan😘
  10. Loes:
    14 mei 2018
    Heel gaaf wat je schrijft over IJsland. Staat ook op m'n lijst. Slim dat jullie fietsen hebben aangeschaft. Mooie fietsen.
  11. Demi:
    17 mei 2018
    Super leuk om te lezen! Geniet ervan samen!
  12. Hellen:
    18 mei 2018
    Ziet er weer heerlijk uit! geniet ervan. x
  13. Melanie:
    18 mei 2018
    dat ziert er mooi uit zeg... hoe vond naat de vliegreis...? mooie fietsen... hoor jullie al wel.weer denken saar komt zei weer maar jullie hebben geen spat borden😱😱 🙈dat wordt toch een beetje een zanderige toestand... maar heel veel plezier😘😘