Indonesie

23 september 2018 - Labuan Bajo, Indonesië

Lieve allemaal,

Na een paar maanden weer een nieuw verhaaltje, want we zijn er weer even tussen uit. Dit keer hebben we gekozen voor Indonesie, nog even lekker genieten van de zon en hopelijk wat meer rust te kunnen pakken. Ook al kan ik jullie nu al wel weer vertellen dat we dit waarschijnlijk niet gaan doen omdat we weer te maken hebben met het probleem dat we teveel willen zien en doen in een te korte tijd.

Maar goed even terug naar ons verslagje van de eerste dagen.. Donderdagavond om 17.30 uur van huis vertrokken om het vliegtuig van 21.50 uur te kunnen halen. Op zich zou je dan denken dat je voldoende tijd heb om op schiphol te kunnen komen.. Maar, dit ging even iets anders als gedacht.. want eenmaal aangekomen op Leiden en in de trein kregen we te horen dat de trein niet verder zou rijden vanwege een ongeluk. Al snel volgde het bericht dat het zou gaan om een aanrijding met een persoon en weer een paar minuten later werd duidelijk dat er de eerste uren geen trein verbinding mogelijk was tussen Leiden en Schiphol. Meteen stress en paniek bij ons en zeker bij Naatje die hier al helemaal niet tegen kan en al helemaal niet als ze nog een lange vlucht voor de boeg heeft. Maar na wat telefoontjes hebben we uiteindelijk een lift kunnen regelen. Thanks Lau en Peet, jullie zijn toppers en echt onze reddende engeltjes ;) Gelukkig waren we ruim op tijd en hebben we ons voor niks zo’n zorgen lopen maken. Maar goed, we waren toch blij dat we er waren. Vandaag zouden we vliegen met de Emirates, we hadden al heel veel goede verhalen hierover gehoord maar wooow dit hadden we niet verwacht. Een enorm vliegtuig met twee verdiepingen, vliegtuigramen met marmer en gouden randen en relingen een sterrenhemel in het plafond, grote stoelen! Oke wij zijn verliefd, voortaan vliegen we met deze maatschappij!! De eerste vlucht ging echt super snel en voor we het wisten stonden we al in Dubai. Twee uur overstap tijd en hup de volgende vlucht in. Helaas was dit een iets minder groot en lux vliegtuig, maar ook deze was prima te doen!! Ondanks de turbulentie heeft Naat het goed gedaan en heeft ze zelfs nog kunnen slapen in het vliegtuig. Binnenkort gaat ze het nog leuk vinden het vliegen ;)

Maar goed dan stap je uit het vliegtuig en ben je in Bali!! Je zou denken dat je dan blij bent dat je er bent maar wij waren dit slechts een paar minuten. Want eenmaal door de douane en met je tas op je rug wordt je bijna aangevallen door zo’n beetje 10000 taxi chaffeurs die je allemaal maar al te graag naar je hotel willen brengen. Maar als je dan vraagt waar je hotel is en hoe je daar heen kunt lopen omdat dit slechts 150 meter van het vliegveld vandaan is weten ze het ineens niet meer. Maar goed na een hoop frustraties en zweetdruppels overal zijn we na ruim een half uur toch aangekomen in ons hotel!! Dat was het moment dat we echt blij waren!!

De dag erna zijn we vroeg vertrokken naar het vliegveld om onze vlucht naar Flores te halen. Dit keer geen luxe vliegtuig, maar een klein propellervliegtuigje J Het was zelfs zo klein dat niet alle bagage mee kon komen! Gelukkig, hadden wij mazzel want de helft van de mensen die hadden gevlogen moesten wachten tot einde van de middag op hun koffer maar die van ons was er gewoon! Wat een geluk!!! We zijn nu alleen wel een beetje bang voor de terug vlucht want dat is dezelfde maatschappij ;) Maar ach, daar gaan we ons nu nog niet druk om maken. We zijn meteen door gereden naar ons hotel waar we met een heerlijk welkomst drankje werden verwelkomd. Het zonnetje scheen, de kamer was super, lekker schoon mooi uitzicht op de baai.. tijd om nu echt te gaan genieten!! Snel een douche genomen en daarna richting het centrum gegaan. Lekker gegeten, gedronken en een beetje uitgepuzzeld wat we de komende dagen willen gaan doen hier. Oh en om onze vakantie te vieren hebben we meteen maar een massage genomen hier in het dorp. Heel bijzonder was dit want de mensen die dit deden hadden een beperking (doof of blind)

De masseuse was twee turven hoog, maar had een kracht in de handen daar zou menig mens jaloers op zijn. Wat een aanrader is dit en wat voelde we ons als herboren. Zulke lieven mensen en erg dankbaar. Onderling communiceerde hun met gebaren en of liplezen. Ideaal dat er dus tijdens de massage niet wordt gesproken. We hebben besloten om morgen weer naar onze vriendinnen te gaan. Er wordt daar ook een cursus aangeboden, om te ervaren hoe deze mensen met een beperking het masseren is aangeleerd en natuurlijk laten we ons nog even verwennen.

Vandaag ( zondag ) zijn we met een speedboot het water op gegaan. We werden vanmorgen om 5.30 bij het hotel opgehaald en ik kan jullie vertellen dat de stemming er toen nog niet in zat hoor. Eenmaal op de boot en genieten van de zonsopgang waren we onze slechte start snel vergeten. Het eerste eiland Padar stond op de planning. Daar kon je met heel veel traptrede naar een mooi uitzicht lopen. Helaas de top hebben we niet gehaald. Ik hoor jullie denken…..hmmm na zoveel km in de benen na het vele wandelen in Canada en dan een kleine klim niet halen. Wat een afgang, ja dat is het ook wel. We moeten nog een beetje acclimatiseren. Het was vanmorgen  namelijk al 35 graden en het zweet stond al in de bilnaat. Dus we kunnen hier wel mee dealen. De volgende stop was het Komodo nationaal park. Deze stond op de bucket list Van Keet. Ze wilde zo graag die verschrikkelijk lelijke en gevaarlijke beesten (Varanen) een keer zien. Nou en dat is ook gelukt. Best vreemd, paar maanden geleden had je een broekje vol van angst voor de beren en vandaag was dat gevoel wederom aanwezig. Gelukkig kennen de varanen siësta en lagen ze ontspannen te chillen onder de bomen. Een goed moment om ff te poseren met deze jongens. Na deze wandeling was het tijd voor onze volgende stop; lunch op het zogenaamde pink beach (lees: wat roze zandkorrels). Lagen we eindelijk lekker in de zon te genieten werden we weer geroepen omdat we naar onze volgende bestemming moesten. Je zou denken dat je in een tocht van ruim twaalf uur wel even tijd heb om op een strandje te liggen, maar de vaar tijden zijn zo groot dat dit toch wat tegenviel. Maar goed, uiteindelijk werden we wel weer beloond want we kwamen uit bij een supermooie zandbank midden in zee waar we weer goed konden snorkelen. Nog geprobeerd om manta’s te spotten, helaas niet gelukt.. wel dolfijnen, een schildpad en een hele hoop mooie andere vissen gezien!! Laatste stop was op een mooi wit strandje waar we allebei echt even in de zon hebben kunnen liggen, heerlijk! Dan pas merk je hoe moe je eigenlijk nog bent, dus na deze tour hebben we snel even wat gegeten in het dorpje en zijn daarna meteen richting ons hotel gegaan.

Morgen gaan we het echt even wat rustiger aan doen en lekker uitslapen want we zijn nu al moe J  Daarom hebben we voor morgen een heerlijk vier sterren hotel geboekt met zwembad en privé strand en naast de massage is dat onze enige doel voor die dag! Relaxen!! De dagen erna zullen we het eiland verder gaan verkennen. We hebben aanstaande dinsdag voor een week een privé taxi gehuurd die ons alle mooie plekken gaat laten zien van dit eiland. Van traditionele dorpen tot warm waterbronnen, watervallen, eilanden en vulkanen! We zijn erg benieuwd, maar gaan jullie op de hoogte houden.. Veel lief van ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hellen:
    23 september 2018
    Heej Naatje en Keetje, wow... alweer met vakantie! wat zijn jullie toch een bofbipsen! geniet ervan. ennuh... doe inderdaad soms gewoon even niets! :-) Have fun. xxx
  2. Annelies:
    23 september 2018
    Wat een bofkonten zijn jullie toch!
    Donderdag nog op het werk, en nu staan jullie daar potverdikkie met je blote voeten in het mooie heldere water van de Floreszee!
    Geniet er maar lekker van!
  3. Miranda:
    23 september 2018
    Wat een hoop geld heb je daar voor je euro's hè.... miljoenen! Mooi verhaal leuke foto's veel plezier!
  4. Jeanette:
    23 september 2018
    Echt gaaf meiden, en wat een gave oerbeesten. geniet van alles. Beetje jaloers ben ik wel 😊.
    Veel plezier xxx
  5. Wilma:
    23 september 2018
    Het is daar zo gaaf, geniet ervan.
    Heel veel plezier...
  6. Rien en Marike:
    23 september 2018
    Heel veel plezier! Heel leuk om jullie zo weer een beetje te kunnen volgen. Doe voorzichtig tijdens het maken van mooie herinneringen!
  7. Mariëtte:
    23 september 2018
    Wat leuk om jullie weer te volgen met jullie reis 😘geniet
    Liefs van ons
  8. Alexandra:
    Gaaf meiden. Geniet ervan😘😘
  9. Roshyn:
    24 september 2018
    Zozo een privé taxi 😊 en bijzonder de massages door mensen met een beperking 👌 geniet, lach en verwonder 💋
  10. Marijke:
    25 september 2018
    Zo lieve Naat en Keet, jullie zijn al heerlijk bezig geweest☺leuk om te horen dat jullie genieten van al die kleine bijzondere momenten.
    Laat je lekker kneden 😃doen ze zeker goed👍🏻heel veel plezier, liefs en brassas💕 Marijke 💋
  11. Lineke:
    25 september 2018
    Wat heerlijk meiden lekker ervan genieten!! Ook wel proberen een beetje uit terusten hoor. Liefs Lineke☀️☀️😚😚