ubud

12 oktober 2018 - Ubud, Indonesië

De laatste dagen van onze vakantie hebben we doorgebracht in Ubud. En na al onze negatieve ervaringen wat betreft Bali kunnen we wel zeggen dat dit na Ubud helemaal is veranderd. Want wat een heerlijke plek is dit. De mensen zijn een stuk liever, de omgeving is waanzinnig mooi, het eten is weer lekker Indonesisch en de villa waar we in slapen is één woord fanatastisch! Ondanks dat het een toeristische plek is, vinden we het ontzettend jammer dat we morgen alweer naar huis moeten en eigenlijk te weinig tijd hebben gehad om meer van de omgeving hier te zien.

Bij aankomst in ons hotel werden we al zo warm verwelkomd door het personeel hier dat het eigenlijk al niet meer tegen kon vallen. De locatie van het hotel naast de rijstvelden was ook echt supermooi. En dan al die luxe.. woow, dit was echt heerlijk. We hadden voor de laatste paar dagen een villa gehuurd met een privé zwembad, een open badkamer met jacuzzi en regendouche. Tjah, en dan de service. Bel nummer 0, dan krijg je de receptie en kun alles vragen wat je nodig heb. Roomservice.. niks is teveel, ze brengen alles wat je nodig heb en je kunt ten alle tijden je bestelling doorgeven! Ideaal! Wat een super plek, we willen hier niet weg! Wat zijn vier dagen dan kort en wat moet je dan veel keuzes maken.. Je wil wat zien van de omgeving, maar je wil tegelijkertijd ook genieten van de locatie en de luxe..  De dag dat we aankwamen hebben we gekozen voor de luxe en hebben we lekker bij ons zwembad rond gehangen en heerlijk gebruik gemaakt van de roomservice!! In de avond zijn we het dorpje in geweest waar we een hapje hebben gegeten en een massage hebben genomen!! Soms kom je op plekken waar je meteen een goed gevoel heb, Ubud is zo’n plek voor ons, de sfeer is er gewoon top!! We snappen echt waarom dit zo’n bekende plek is. De tweede dag zijn we vroeg op pad gegaan en zijn de dag begonnen met een heerlijke massage. We zijn echt verwend, maar de massages zijn hier zo goedkoop en lekker dat je die echt niet wil overslaan. Daarna hebben we een rondje over de markt hier gelopen, zulke leuke en mooie dingen. Echt helemaal onze stijl… zo irritant dat je niet alles kan kopen want tjah, je moet het ook allemaal meenemen of opsturen. Maar misschien is dat maar goed ook, anders hadden we veel te veel gekocht. Het is maar goed dat je al deze dingen in Nederland niet kan vinden, scheelt ons een hoop geld J Maar heerlijk om lekker over de markt te struinen en lekker af te dingen. In het begin is het zo irritant, maar na een tijdje went het en zeker Naat vind het nu echt een sport om zoveel mogelijk van de prijs af te halen.. Al heeft ze af en toe nog wel een zwak, want als er een klein meisje voorbij loopt met kaarten voor school die ze moet verkopen kan Naat toch echt geen nee zeggen en koopt ze deze kaarten voor dezelfde prijs als voor een massage.. tjah Ook al zijn het lieve oude vrouwtjes kan ze ook moeilijk weerstand bieden en koopt ze toch maar een sjaal die ze eigenlijk helemaal niet mooi vind. Bij mannen daarentegen gaat het onderhandelen haar een stuk beter af en betalen we stukken minder, zo houden we een beetje de balans erin. Want ja, zoals de meeste wel weten.. ik ben echt niet goed in onderhandelen, ik vind ze allemaal lief en zielig en zou veel te veel betalen. Na de markt even bijkomen op het terras met een koud drankje om vervolgens door te gaan naar de bekende rijstvelden ‘tegalalang’ . De kleur is zo bizar groen dat het gewoon onwerkelijk lijkt, wat een mooi gezicht is dit toch al die rijstvelden, echt iets waar we lang naar kunnen kijken. Verder kun je daar ook de bekende Luwak koffie proberen. Dit is de duurste koffie ter wereld en wordt gemaakt van speciale kattenpoep. Heel apart.. maar leuk om te proberen, zeker met alle andere speciale koffie en theetjes ernaast. Na een kleine wandeling tussen de rijstvelden zijn we weer de schaduw op gaan zoeken met een koud drankje, want wat een hitte hier. Het is gewoon zo ontzettend vermoeiend om ook maar iets te doen, dat je het liefst de hele dag zo min mogelijk beweegt. De laatste dag is aangebroken, dit geeft altijd weer een raar gevoel. Fijn om weer naar huis te gaan en daar je dierbare weer te zien maar ook een gevoel van afscheid nemen van dit bijzondere land. Om 6.00 werd ik wakker en het eerste waar ik aan dacht, ochhh straks weer dat heerlijke uitgebreide ontbijt. Keet schaamt zich een beetje, omdat ik best veel besteld. Jemmig Naat waar laat je het allemaal in dat kleine lichaampie. Dat lichaampie heeft wel een wat grotere buik gekregen van dat  heerlijke eten hier. We besloten te ontbijten op de vlonder bij de receptie met een schitterend uitzicht op de rijstvelden. Zo ongelofelijk groen zijn de velden. Het lijkt echt of dat je hier in een mooi sprookjes bos bent. Daarna heerlijk bij ons eigen zwembadje gelegen en wel 20 keer het  water ingesprongen, want och wat is het hier warm.  Rond 15.00 zijn we met de taxi wederom naar het dorp gereden en hebben daar nog ff over de markt heen gelopen. Sommige markt kooplui herken je dan van de dag ervoor en soms herkennen ze ons ook. Er wordt dan wederzijds naar elkaar gelachen. ( zo daar hebben we veel aan verdiend ) Nog wat kleine spulletjes gekocht. Zo dan is het toch weer tijd om de inwendige mens te verwennen met onze laatste avond maal hier in Ubud. De restaurantjes zien er ook zo knus en sfeer vol uit. We hebben een goed restaurant uitgekozen met goed Indonesisch eten en daarna afgesloten met uiteraard een massage. De spreuk voor deze vakantie is dan ook: een dag niet gemasseerd, is een dag niet geleefd.

Hier nog een aantal Wist je datjes:

·       Dat Indonesië uit meer dan 17.000 eilandjes bestaan

·       Dat wij er nu nog maar 15 van hebben bezocht

·       Dat Keet deze vakantie veel is gestruikeld

·       Maar Naat stiemen net zoveel

·       Dat Indonesië veel brief geld kent en bijna geen muntjes

·       20 massages hebben gedaan

·       Dat we de aardbeving op Java hebben gevoeld

·       Dat Keet op de laatste dag haar billen heeft verbrand

·        Naat eigenlijk de hele vakantie verbrand of aan het vervellen is geweest

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jeanette:
    12 oktober 2018
    Ook wij hadden dat met Ubud, ben ook blij dat jullie er naartoe zijn gegaan. Heerlijk sfeertje daar en heerlijke afsluiting van jullie prachtige reis. Goede reis terug en tot snel xx
  2. Laura:
    13 oktober 2018
    Ziet er fantastisch uit. Helaas gaat de tijd snel, wanneer je het naar je zin hebt. Maar ach, die andere 14895 eilanden komen nog wel een andere keer. Toch ben ik ook weer blij om straks jullie bruine koppies te zien! Tot snel en fijne vlucht!
  3. Kaatje:
    14 oktober 2018
    Wat heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Het was leuk om op deze manier een beetje te kunnen meereizen en genieten van wat jullie leuke verhalen. Tot gauw😘
  4. Hellen:
    welkom terug lieffies!!
  5. Roshyn:
    Goede reis! X
  6. Marijke:
    16 oktober 2018
    Fijn jullie verhalen te lezen en zo met jullie n beetje meegereisd. De hitte kon ik meevoelen, dat herken ik, net zo als de groene sawas en andere tropische plaatsen of markten, heerlijk hè 😚👌🌻nu weer lekker thuis en nagenieten💕👍🏻
    Lieve Naat en lieve Keet, hartelijk bedankt voor het delen van jullie verhalen💋