Uluwatu

9 oktober 2018 - Bali, Indonesië

Zow hier zijn we dan eindelijk weer met een verslagje. Dit keer een kort verhaaltje aangezien we al vier dagen op dezelfde plek zijn en een stuk minder ondernemen dan de eerste anderhalve week dus daarom een heel stuk minder te melden.

In plaats van heel enthousiast te zijn over de afgelopen paar dagen gaan we eerst lekker even klagen! Dat is ook wel is een keertje leuk voor de verandering. We hadden ons nog zo voorgenomen om dit niet te doen.. maar het kan even niet anders, we moeten het even kwijt! Wij zijn duidelijk geen fan van Uluwatu en/ of Bali of in elk geval dit gedeelte ervan. Het is allemaal de schuld van Flores, dit eland heeft ons hart gestolen en helaas gaan we nu alles hiermee vergelijken. Om mee te beginnen de mensen in Bali zijn alles behalve vriendelijk, het interesseert ze werkelijk geen reet of je er nou wel of niet bent (uitzonderingen daar gelaten) het enige wat ze van je willen is je geld (of gewoon niks want ze hebben het geld al lang binnen voor die dag). Overal hier wordt geld voor gevraagd! Ga je naar het strand, betaal je eerst geld om je scooter te parkeren, daarna betaal je geld om het strand op te mogen en wil je niet verknetteren in de zon moet je ook nog even geld betalen voor je parasol. Mensen die denken dat Bali goedkoop is, hebben het mis.. of in elk geval hier in Uluwatu wel! Alleen parasol huren op het strand kost ruim zeven euro! Wil je naar een beach club betaal je eerst entree voor ruim 20 euro om daarna een cola te kunnen bestellen voor ruim drie euro of een cocktail voor ongeveer 10 euro! Tjah, ik weet het niet hoor, maar dit zijn prijzen die zelfs hoger liggen als in Nederland. Iedereen kan hier Engels, maar ze nemen niet de moeite om zelfs maar een heel klein beetje geïnteresseerd in je te zijn. Zoooo ontzettend groot verschil met de mensen in Flores die echt oprecht geintereseerd in je zijn en super dankbaar als je een kleine fooi geeft. Hier kan er soms niet eens een bedankje vanaf. Oke, we gaan verder.. de stranden zouden hier mooi zijn. Tjah we hebben nog niet ontdekt welk strand.. mja het is dan ook wel lastig te zien met op elke centimeter van het strand een toerist! Omdat er zoveel toeristen zijn,  vind je op elke hoek van de straat wel een tentje waar je pizza of hamburgers kunt eten. Het is bijna onmogelijk om een Indonesisch tentje te vinden hier, en dat is zo jammer want dat vinden we zo lekker!! Tjah, waarom half Nederland naar Bali op vakantie gaan snappen wij op dit moment niks van.. want dit had net zo goed Spanje kunnen zijn, er is maar weinig Indonesisch aan. Maar goed, we moeten niet te snel oordelen, omdat we pas een heel klein stukje hebben gezien van het eiland.  Maar ja een eerste indruk zegt vaak wel heel veel. Alhoewel ik ervan overtuigd ben dat wij gewoon nog heel veel moeite hebben met omschakelen tussen de twee eilanden. Misschien is het verschil tussen de twee eilanden wel gewoon te groot en is het geen goed idee om dit in één reis te combineren.

Oke, tijd voor iets positiefs nu, want het is echt niet alleen maar slecht en negatief hoor. We hebben de eerste dag dat we hier aan kwamen al meteen een scootertje gehuurd, en dat is toch wel het meest fijne vervoersmiddel. We crossen overal heen en kunnen op deze manier gaan en staan waar we willen. Zo zijn we naar een heerlijk hotel met zwembad geweest bovenop een klif waar je een ongelofelijk mooi uitzicht had over een hele mooie baai. Die infinity pools zijn waanzinnig! Chinezen vinden dit overigens ook en staan dan ook de hele dag foto’s te nemen of laten nemen van zichzelf. Soms zelfs met hele zee meerminnen pakken aan. Eigenlijk hebben we een hekel aan die Chinezen, maar eerlijk is eerlijk ze horen toch in het rijtje van de positieve punten.. want wat hebben ze ons keer op keer laten lachen. Zeker Naatje is echt een fan van deze mensen en doet er werkelijk alles aan om dan de o zo mooie foto te verpesten J Tjah, echt zo ontzettend komisch!! De koffie is hier overal even lekker!! En verder kunnen ze enorm lekkere fruitdrankjes maken, overal hebben ze wel een andere heerlijke combinatie die we uit willen proberen! Ook vind je hier enorm veel brutale, ondeugende aapjes (ik Cathy vind dit waanzinnig leuk en kan hier makkelijk uren naar kijken). Zulke leuke beesten en er zijn er hier zoveel!!! Oh jah, we zijn ook nog naar een bijzondere tempel geweest.. of nou ja één of andere bijzondere dans.. het was een soort apendans. Heel veel mannen, die zingen, rochelen, dansen, met vuur spelen en een soort theateruitvoering doen en dan alles in één en door elkaar. Het is ons nog niet duidelijk wat het betekende, maar het was best grappig om dit te zien! Daarnaast hebben we ons heerlijk laten verwennen in verschillende spa’s. Zo hebben we full body massages, manicure, pedicure, foot massage en body scrubs gedaan! Wat een verwennerij, en het kost amper wat (alhoewel Naatje hier anders over denkt aangezien we hier nu dagelijks te vinden zijn)! En oh ja, onze cottage waar we verblijven is heerlijk! We hebben een heel schattig huisje met een heerlijke veranda waar we elke avond nog even lekker buiten kunnen zitten. En de badkamer.. woooow.. en die douche.. eindelijk een goede waterstraal! Happy!!! Dus gelukkig ook nog een hele hoop pluspunten hoor! We vermaken ons nog prima en hebben het nog steeds ontzettend naar ons zin. Helaas komt het einde steeds meer in zicht en hebben we nog maar een paar dagen hier.

Morgenochtend worden we vroeg opgehaald en gaan we naar onze laatste bestemming van deze reis; Ubud. We zijn erg benieuwd naar deze plek en kijken er ook echt enorm naar uit!! Hier zullen we de laatste vier dagen doorbrengen om vervolgens zateradg weer naar huis toe te vliegen.

Dikke kus van ons..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roshyn:
    9 oktober 2018
    Groot verschil dan Flores en Bali.. Geniet nog van 't laatste stuk vd vakantie! X
  2. Nathali Hoogwerf:
    9 oktober 2018
    Dank je lieve Roske, leuk dat je met ons mee rijst.😊
  3. Miranda:
    9 oktober 2018
    Flores is veel minder toeristisch dan Bali dus daar is de hele sfeer anders... wij zijn ook in Ubud geweest en dat is ook erg mooi..wij zaten in een hotel in Kuta en van daaruit deden we uitstapjes maken.. er zijn genoeg echt Indonesische tentjes te vinden waar je lekker kunt eten maar dat moet je even weten....en ja ze willen graag aan je verdienen maar voor de rest vind ik Bali ook erg mooi...geniet er van 😘
  4. Lineke:
    9 oktober 2018
    Ach meiden toch nog maar ff genieten, maar ik heb het meer gehoord van Bali. Nog veel leuke dagen en maak er maar wat van. Liefs ik zit op Terschelling ook mooi!!👍😚😚🤣🤣
  5. Linda van Bethlehem:
    9 oktober 2018
    geniet nog van de laatste dagen!!
  6. Marijke:
    10 oktober 2018
    Lieverds, zo is t nu eenmaal waar veel toeristen komen en toch hebben jullie genoten en gezien wat voor jullie mss zo belangrijk was en dat is mss gewoon effe bewust genieten van t moment💕👌
    Bedankt en mooie momenten de komende dagen🌻, liefs en brassas💋
  7. Kaatje:
    10 oktober 2018
    Wat een verschillen😕 maar dat zal altijd wel blijven helaas. Jullie nog heel veel genieten de komende laatste daagjes. Liefs
  8. Annelies:
    11 oktober 2018
    Ondanks dat het op Bali een onsje minder is, toch nog maar effe lekker genieten!!!