Vancouver island en Squamish!!

29 mei 2018 - Squamish, Canada

Hallo allemaal,

Hier zijn we alweer met een nieuw verhaal, we zijn ondertussen precies twee weken in canada, wat gaat de tijd toch snel, maar gelukkig hebben we nog een paar weekjes te gaan.

We zijn nog steeds op Vancouver Island. De laatste keer dat we hadden geschreven waren we nog in het plaatsje Tofino, deze hebben we nu achter ons gelaten en zijn richting Ucluet gereden. Omdat we de meeste trails al hadden gedaan in het pacific rim nationaal park zijn we rechtstreeks door gereden naar de camping dichtbij het centrum van Ucluet. Hier hebben we onze camper neer gestald, ontbeten en hebben een heel stuk van de zogenoemde wild pacific trail gelopen. Deze trail is normaal gesproken 8 kilometer one way.  Maar omdat de trail zich opsplitst in verschillende delen hebben wij de eerste 5.5 kilometer gelopen. Dit hebben wij gedaan vanuit onze camping plek en konden op deze manier een loop maken. Wel zo leuk want dan hoef je niet dezelfde weg weer terug, maar goed dit zorgde dan wel voor een goede 9 kilometer in totaal. Je loopt voornamelijk door de bossen heen en langs de ruige kustlijn die voornamelijk bestaat uit heel veel rotsen en hoge golven. Om de paar meter staat er een bankje waar je even kan uitrusten of kan genieten van het uitzicht. Echt een goed onderhouden en duidelijk aangegeven trail om te lopen. Morgen willen we de rest van de trail gaan lopen, de zogenaamd light house loop.  Nadat we deze wandeling hadden gedaan hebben we even wat gedronken en hebben hierna meteen de fietsen gepakt. Vancouver Island heeft bijna geen fietsroutes, dus hebben we maar een klein stukje gefietst naar het centrum, het strand en weer terug. Een lekker relaxed dagje en een keer een ‘lange’ avond omdat we al om zeven uur klaar waren met eten.

De dag erna hebben we in de ochtend de light house loop gedaan. Dit vonden we eigenlijk wel het mooiste gedeelte van de wild pacific trail, zoveel mooie uitzichtpunten onderweg dat je eigenlijk continu wil stoppen met lopen, op een bankje wil gaan zitten en genieten van het uitzicht. Het scheelde ook wel dat het gisteren bewolkt was en vandaag zonnig , dan ziet het er nog mooier uit dan dat het al is. Na deze wandeling zijn we een heel stuk terug gereden, omdat we eigenlijk morgen wel weer de ferry terug willen nemen naar het vaste land. We hebben overwogen om nog meer van Vancouver Island te zien, maar daarvoor vinden we de afstanden toch net even te ver. Onderweg zijn we nog even gestopt bij het sproat lake, hier hadden we een aantal dagen terug nog op de camping gestaan. En omdat we het hier zo ontzettend relaxed vonden zijn we nog even terug gegaan. Vandaag was het een stuk warmer en zonniger als de afgelopen dagen, dus hebben we lekker nog even genoten van het heerlijke weer. Handdoekje, bikini, hapje, drankje, grasveld, een mooi meer, geweldig uitzicht.. wij hebben niet meer nodig! Hier ruim anderhalf uur gezeten en daarna door gereden naar onze camping plek. We hadden bedacht om bij de little qualicum watervallen te staan, dit scheen een mooie plek te zijn en van daaruit kon je nog wat wandelingen ondernemen. En de belangrijkste reden; het was ruim een half uur rijden vanaf de opstap plek van de ferry. Maar goed eerst nog even een stop bij de wallmart gemaakt voor wat kleine boodschapjes en hout voor het kampvuur. Daarna zijn we doorgereden naar de camping; inderdaad een mooie plek maar tussen de bomen, dus geen zon. Wij naar een ander meer gereden; stond ineens veel wind, wij weer terug. Dan maar een wandeling naar de watervallen.. komen we daaraan bedenken we ineens huh deze hebben we al gezien!! Dom!! We zien zoveel dingen dat we nu al niet meer onthouden wat we wel en niet hebben gezien. Ons excuus voor deze actie; we kwamen van een andere kant dit keer 😊 Ach, dan maar weer terug naar de camper; vuurtje stoken met ons nieuwe hout, lekker eten, verslagje schrijven, spelletje doen en penoza kijken in bed. We genieten volop, tot snel.

Hoi lieve mensen, hier een stukje van naatje.Ik had deze keer geen zin om te koken dus ben ik genoodzaakt om een stukje verslag te schrijven ( dat is niet mijn sterkste kant ) Wel 1 voordeel, het wordt dan niet zo`n lang verslag als wat Keet iedere dag als een soort type geit in elkaar zit te zetten. Maarre respect hoor, ik vind dat ze erg leuk schrijft en met mijn alzheimer light weet ik bij terugkomst nog wat we zo`n beetje hebben gedaan. FF tot de orde van vandaag, we zijn terug op vaste land.  Vanmorgen de ferry van 11.00 genomen en na 1.45 minuten stonden we alweer in Vancouver. Het doel is om naar Squamish te rijden en dat is maar een klein stukje tuffie met de heerlijke bolide. In de middag zaten we alweer bij het Visit Centre, het uitje waar Keet altijd weer erg naar uitkijkt. Dat betekent namelijk folders halen en dan ook heelllllll veelllll folders. Ik wordt altijd knettergek van de blaadjes die dan door de hele camper heen liggen. Maar goed ze hadden een terras met een heerlijk zonnetje en goede koffie, daar worden we gelukkig van. Hier wat plannen uitgestippeld en we waren het al snel met elkaar eens dat we tickets wilde kopen van de sea to sky Gondola. Het schijnt dat je daarboven mooie korte wandelingen kan maken. Voor Keet stond er nog iets op haar bucket list, namelijk vliegen. Vliegen over het mooiste gebied van Canada in een klein sport vliegtuigje voor 50 minuten. BOEMMMMMM en Naat ga je mee????werd er gevraagd. Na een paar keer slikken en het liedje van Dreetje Hazes ( haal alles uit het leven ) heb ik met knikkende knieën ingestemd. Met gierende banden moest de camper naar het kantoor van Sea to sky gereden worden. Keet was veel te bang dat ik weer van gedachten zal veranderen. Daar zijn de tickets besteld voor as woensdag. Puffffff …….. Op nog geen 5 km afstand hadden we een leuke camping gescoord, vlak bij Alice lake en met heel veel mountain bikes trails.  Daar aangekomen, onze strakke plakjes aangetrokken en hup op de mountain bike. Begin van de trail stond er een bordje dat hier een beren familie zou wonen, maar gelukkig niets tegen gekomen. Het is nu 20.00 en net klaar met een heerlijke maaltijd met een behoorlijk hoogstandje van de kokkin van vanavond……..Panga filet met rijst. Nou ik ga vaker een verslag schrijven.

Maar een dag later zijn toch de rollen weer omgedraaid en mag ik weer gewoon schrijven, maar we zullen wat vaker gaan afwisselen! Vandaag hebben we dan de zogenaamde sea to sky gondela naar boven genomen. Dit is een tochtje van 10 ongeveer tien minuten waar je in no time een mooi uitzicht over het gebied te zien krijgt. De top geeft echt een waanzinnig mooi uitzicht over de omliggende bergen. Er zijn ook verschillende wandelingen die je hier boven kunt doen, waardoor continu je uitzicht veranderd en opnieuw kunt genieten. We hadden een redelijke dag, een beetje bewolking maar gelukkig ook een hoop zon, wel koud maar dat was meer vanwege de wind. We hebben het echt op ons gemakkie gedaan vandaag allemaal. We zijn begonnen met een redelijk pittige wandeling omhoog. Omdat het nog vroeg in de ochtend was, waren we waarschijnlijk de eerste mensen die deze trail gingen lopen.. dus dat betekent dat we daar helemaal alleen waren! Het voelde ook een beetje als spoorzoekertje, want ondanks dat de trail redelijk gemarkeerd was, was het gebied zo rotsachtig dat we toch echt op zoek moesten naar bordjes en lintjes onderweg. Hier en daar hebben we wat bordjes gemist, maar ach we zijn boven op de top gekomen. Hier even een hapje en drankje gedaan, want boven op de top staat toch wel een hoop wind, dus snel daarna weer naar beneden. Ruim twee uur verder waren we weer beneden bij de gondela, hier zat ook een leuk restaurantje waar je lekker buiten kon zitten, dus na deze wandeling hadden wij wel een bakkie verdiend. En dit hebben we eigenlijk de rest van de dag gedaan, alleen waren het dan wat minder intensieve wandelingen. Even op terrasje en dan weer stukje wandelen, even in de zon, dan weer stukje wandelen, heerlijk relaxte dag waar we continu buiten zijn geweest, echt genieten! Om vijf uur zijn we weer naar beneden gegaan omdat we nog wat dingen moesten kopen en regelen, dus met pijn in ons hart zijn we weg gegaan van deze mooie plek. Nu zijn we weer lekker in de camper en gaan we zo lekker met de voetjes omhoog. Verwarming aan, want het wordt vannacht tegen het vriespunt hier… brrr, koud! Morgenochtend spannende dag voor naatje want we gaan een stukje vliegen, zin in!!! Daarna  moeten we even kijken wat de rest van de plannen zijn. Het weekend geven ze hier regen door, dus willen dan liever weg, maar er is een hoop te doen, dus we zijn er nog niet helemaal uit. Wordt vervolgd…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke:
    31 mei 2018
    Wauw wat een mooie reis! Geniet ervan en die beer heb ik op de video gezien, zeker bijzonder:-) Bedankt😚
    Nu afwachten hoe jullie korte vlucht boven de mooiste plek is geweest:-)
    Liefs, brassas en tot gauw😎
  2. Roshyn:
    31 mei 2018
    Ben maar een klein beetje jaloers 😉
  3. Hellen:
    31 mei 2018
    hoppaa!! die Naatje pakt alles aan!! gewoon voor de lol vliegen?!?! hebbie je diazepammetjes mee??? ;-) geniet ervan lieffie!!
    daar boven in de lucht, we zaten zo gezellig in een schuihuitje...
    mooie foto's weer ladies! xxx
  4. Kaatje:
    1 juni 2018
    Zo wat een belevenis weer. En zelfs in een 🚁 vliegen. Echt super dat je dat gaat doen. Ben héél benieuwd naar je volgende reisverslag. Maar je doet het goed hoor is ook leuk om te lezen😘
  5. Mariëtte:
    2 juni 2018
    Wat een mooi verhaal van jullie belevenissen.
    Ene jij mag ook blijven schrijven hoor nathalie , heel leuk .
    Geniet van jullie privé vliegreisje , zal vast een mooi uitzicht zijn .
    Dikke x uit een zonnig Spanje
  6. Robin:
    10 juni 2018
    Oooh wat leuk!!!! Als ik het zo lees krijg ik zo de kriebels!! Heerlijk die vrijheid en prachtige natuur!!! Geniet meidens!