Het begin...

9 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ho lieve volgers,

Ja we zijn na drie dagen onderweg eindelijk in Nieuw Zeeland aangekomen! Jemig wat was dit een lange zit, tis niet ff bij Hoevenlakken links af..

Gelukkig hadden we halverwege een tussen stop op Singapore, waar we ook nog eens een nachtje verbleven. Hoewel gelukkig…… we kwamen daar heel vroeg in de ochtend aan (zes uur op vliegveld en acht uur bij het hotel) en konden pas veel later om  13.00  uur in de hotel kamer. En dit duurde lang…. Want ik kan je vertellen na zolang vliegen ben je het echt zat, en is het in Singapore veel te warm om de stad te verkennen.. daar komt bij dat de stad pas echt tot leven komt in de middag-avond.. Maar na een kort powernappie konden we de hele wereld weer aan en zijn we toch een gedeelte van de stad gaan verkennen. Gelukkig had het hotel wel de ideale locatie en zaten we overal lekker dichtbij. Het eerste wat ons opviel was hoe verschrikkelijk schoon deze stad is.. geen afval en kauwgom op de straat te vinden en alles is goed onderhouden en goed geregeld. Wat een heerlijke stad!! Zie ook foto´s!

Volgende dag weer vroeg uit de veren om de volgende vlucht te nemen naar Auckland. Deze vlucht duurde ongeveer 9.5 uur, maar gevoelsmatig 48 uur. Dit keer zonder de oxzazepammetjes……stoer toch.

Zondag 8 januari rond de klok van 23.45 lokale tijd zette we dan eindelijk onze dikke opgezwollen vliegtuig voeten op Nieuw Zeelandse bodem. Yeaah we zijn er! Om kwart voor drie snachts nog steeds niet moe zijn en om zeven uur al klaar wakker zijn.. pff echt nog even wennen hoor!

Maar goed, zo hadden we wel wat aan onze dag natuurlijk… Vandaag hebben we dus een dagje Auckland gedaan met o.a een boottocht naar de overkant, naar het eilandje Devonport.  Zo hadden we goed zicht op Auckland met zijn enorme hoge Sky Tower van 328 m hoog. We zijn er nog ff in geweest, maar we kwamen niet verder dan de tweede verdieping.

Enne jawel hoor daar zat een casino in, dus dat moesten we natuurlijk wel even bekijken. Helaas moeten we als we straks terug komen gewoon weer aan de arbeit... Niets gewonnen..

In de middag hebben we ook nog iets cultureels gedaan, we zijn namelijk naar het museum geweest.  Beetje jammer dat we hier na een uur al weg moesten omdat deze dicht ging..nu denk je meteen een uur in een museum.. maar dit museum was gigantisch groot, we hebben nog niet eens de helft kunnen zien..mja..

Gaan nu lekker slapen.. lange dag!

Morgen worden we opgehaald en gaan we naar Rotorua, waar we woensdag de camper gaan uitproberen.

Veel liefs van de Kiwi´s

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Leida postma:
    9 januari 2017
    dank je wel ik reis met julie mee oor
  2. Mieneke:
    Hallo meiden
    Wat een mooi verhaal en avontuur !!
    Heel veel plezier !!!
  3. Petra hubers:
    9 januari 2017
    Naatje veel plezier en pas op met wat je eet
  4. Roshyn:
    9 januari 2017
    Heyyy lekkere Kiwi's! Wat een verrassing nu alweer een verslag van de wilde avonturen down under! Lijkt me gekke gewaarwording zo schoon en geen kauwgom! Succes met campercennismaking! ☺️ ✌️
  5. Richard:
    9 januari 2017
    Na al jaloers en dan moet er nog veel ondekt worden ;-)
    Keep us informed KIWI's!!!
  6. Paula en ron:
    9 januari 2017
    Het is allemaal mooi en leuk,wij zijn blij dat jullie veilig zijn aangekomen en nu genieten,liefs ron en paula
  7. Annie de Wijs:
    9 januari 2017
    Leuk jullie zo te volgen ben ik ook een beetje op reis.
  8. Anna:
    9 januari 2017
    leuk geschreven! :) blij voor jou
  9. Miranda:
    9 januari 2017
    Super leuk zeg! Ik volg jullie hoor maak maar mooie herinneringen samen!
  10. Tineke Schaaders.:
    9 januari 2017
    Nu eerst maar even bijkomen van de reis. Have fun meiden .
    Xxxxx
  11. Hellen:
    ola chicky's,
    Mooi verhaal. geniet er lekker van. pak af en toe maar je rust na al die vlieguren. ;-)
    sowieso is een uur in een museum wel kort toch? :-]
    hopelijk hebben jullie een top camper!
    x
  12. Annelies:
    9 januari 2017
    Zitten jullie dan...aan de andere kant van de wereld.....wat een reis zeg, zoveel vlieguren....gelukkig hoeven jullie voorlopig niet terug!!
    Maak er wat moois van....maar dat lukt vast wel....straks lekker beetje scheuren met een campertje....heel veel succes...en plezier!!!!
  13. Melanie:
    Hola lieve kiwi eters,

Super dat jullie veilig aangekomen zijn.

Naat je kan ook super trots zijn opjezelf.

Heel veel plezier en lekker genieten.
    Dikke kus van ons
  14. Oma van Delft:
    10 januari 2017
    Lieve snip en snap wat een reis zeg heel zwaar ,maar wat geweldig. Genieten jullie maar ik volg jullie op je hielen
    En bedankt cath dat je het in orde heeft gemaakt
    H.g.en liefs van oma xxxxxxx

15. Marijke:
    11 januari 2017
    Zo wat gaaf al lekker bezig. Ik vind t leuk om jullie verslag te lezen en ben in gedachten ook op reis:-) Geniet van de reis, liefs en brassas en tot de volgende update