Kiwis on the road

13 januari 2017 - Nationaal park Tongariro, Nieuw-Zeeland

Lieve Allemaal,
Jaaaaaaaaa we hebben eindelijk onze camper, zo ontzettend lang naar uitgekeken en nu is het dan eindelijk zover… wohoo We kunnen zeggen dat het nu al ons kindje is, niet meer zonder willen en dat we haar kiwi hebben genoemd
Maar eerst nog even terug naar Auckland, want daar waren we gebleven met ons laatste verhaal. De dag erna werden we opgehaald door een shuttle en zouden we gebracht worden naar onze camper. Maar dit was in Rotorua (dit is ongeveer drie uur met de auto vanaf Auckland) dus dit duurde nog wel even voordat we daar waren. Maar naast de ontzettend mooie trip er naar toe hadden we een leuke chauffeur en kwam er na een half uur ook nog een leuk Nederlands stel bij. Hun hadden ook een camper gehuurd bij dezelfde organisatie als dat wij dat hadden gedaan.
Toen we aankwamen bij het camperbedrijf stond Lorraine (eigenares) ons al op te wachten en werden we hartelijk welkom geheten. In de middag hebben we nog een wandeling in de buurt gedaan naar een waterval en daarna gezellig met z’n zessen zitten eten en kletsen. Wat een ontzettend leuke mensen waren dit!! En wat een ontzettend gastvrije mensen van het kampeerbedrijf, we voelde ons er meteen thuis.
De volgende dag was het dan eindelijk zover… laatste tips gekregen, uitleg over de camper en hem ingeruimd met onze spullen en toeren maar.. Alles bij elkaar kostte dit toch nog vier uur!! Er komt nog best wat bij kijken.. maar later daar meer over. We hadden besloten een kort stukje te gaan rijden vandaag omdat we het toch iets te laat vonden om nog heel ver te gaan rijden. En dat was maar goed ook… want links rijden is in het begin echt heel erg wennen en eng, dit betekent ook voor de bijrijder, dus we konden een pauze wel goed gebruiken Naast dat je links rijd zit ook alles omgedraaid in de auto en dit is raar!!.. dit betekent als je in je Nederlandse auto rijd en je richting aanwijzer aanzet je hier in je Nieuw Zeelandse auto je ruitenwisser aandoet, dit gebeurd dan dus ook geregeld.. je kan je vast voorstellen dat dit de nodige frustraties met zich meebrengt maar daarnaast ook zorgt voor echt hilarische momenten
Eerste stop was de supermarkt, wat dan ook weer een hele belevenis was.. heerlijk groot en dan bedenken wat je de komende dagen gaat eten en wat je wel en niet lang kan bewaren! We hebben overal rekening mee gehouden behalve met de grootte van onze kiwi, oops! Maar goed, uiteindelijk toch alles erin gekregen en op zoek gegaan naar een campingplaats. Leuk en spannend! We hebben voor de eerste dag een plekje op gezocht met een aantal andere campers vlakbij het stadje Rotorua.. even wennen! Hier hebben we nog een wandeling gedaan door een parkje.. woow! Dit is een geotermisch gebied met heel veel vulkanische activiteit, maar dit zorgt echt voor een ontzettend bizarre en mooie natuur. Zie ook foto´s.
De volgende dag zijn we vroeg op pad gegaan om naar het bekende park Wai o Tapu te reizen. Dit is het bekendste geothermisch gebied hier met allerlei verschillende geisers, modderpoelen en meren!! Dit was echt fantastisch, zulke onrealistische kleuren, warme stoom voelen/ruiken en gewoon super indrukkend. Wederom zie de foto´s.
Hierna hebben we eigenlijk een heel klein stukje gereden omdat we naar een spa parkje zijn gereden waar we ook meteen hebben gekampeerd die nacht. Dit was echt een heerlijke middag-avond.. zonnig, 28 graden en dan lekker in natuurlijke warmwater bronnen. Dit gebied staat bekend om dit soort plekken, maar  hier was het heerlijk rustig met bijna geen andere toeristen.. wat een paradijsje was dit!!
Vandaag begon de dag met regen, maar na een uurtje was alles alweer open getrokken en hebben we een hele zonnige dag met felblauwe lucht gehad. Heerlijk. We zijn onderweg gestopt om een korte hike te maken naar de huka falls. Was ontzettend mooi!! Hierna zijn we verder gereden naar Lake Taupo, dit is het grootste meer van Nieuw Zeeland. We hebben begin van de middag een mooi plekje uitgezocht om lekker buiten te eten! Heerlijk die vrijheid, zie je iets moois dan stop je gewoon even. Helaas is hier na elke bocht wel weer wat anders moois en indrukwekkends te zien, dus soms moeten we dingen maar overslaan. We staan nu op een camping net onder Taupo en morgenochtend om kwart over zes zullen we gaan beginnen aan de bekende tongario alphine crossing te lopen. Dit is het gebied waar Lord of The Rings is opgenomen… Wel wordt dit meteen een flinke uitdaging aangezien dit een tocht is van bijna 20 km waar je gemiddeld vijf tot zeven uur over doet, EXCLUSIEF STOPS! Maar we zijn erg benieuwd en hebben er zin in, maar denk toch maar een beetje aan ons want denk wel dat we het zwaar gaan krijgen.. hihi
De komende dagen willen we verder afzakken naar het Zuiden om uiteindelijk met de Ferry naar het Zuider eiland te varen!! We houden jullie op de hoogte als we meer weten.
Veel liefs van ons!

1. Samantha Molenaar:
    13 januari 2017
    Wat mooi om dit te lezen zeg! Super allemaal! Veel liefs sam
  2. Jeanette:
    13 januari 2017
    Wat gaaf allemaal, wat leuk dat wij ook mee mogen genieten!! Veel veilige en vooral mooie kilometers kiwi drivers
  3. Miranda:
    13 januari 2017
    Super leuk om te lezen! Have fun
    Groetjes Miranda
  4. Anna:
    13 januari 2017
    klinkt heerlijk allemaal. genieten. het weer de vrijheid en ondekkingen !
    succes met de tocht xxxxxxx
  5. Roshyn:
    13 januari 2017
    Ohhh wat een geweldig avontuur! Na elke bocht nieuwe spannende dingen te zien ✌️
  6. Mariska:
    13 januari 2017
    He lieverds het klinkt erg leuk maar ook stoer hoor. Erg leuk om te lezen jullie reis verhalen xx
  7. Buufie:
    13 januari 2017
    Wat gaaf buufies! Wat ziet er onwijs mooi uit!
  8. Marijke:
    13 januari 2017
    Wauw, als ik de foto's zie en je verhaal erbij, dan kan ik zo met jullie wegdromen en in gedachte de heerlijke temperaturen voelen.
    Dankje wel voor de update:-)
    Liefs, brassas en heel veel mooie momenten samen
  9. Annelies:
    13 januari 2017
    WoW, wat een mooie foto's en leuk verhaal!
    Gave camper en wat een mooie plekjes hebben jullie al gezien.
    Het ziet er heel releaxed en stil uit, zien jullie nog weleens mensen of heb je die weggefotoshopt?
    Geniet en wij genieten mee! Xx
  10. Aart en carla van bezooijen:
    13 januari 2017
    Wat een plezier en geluk stralen jully uit met de berichtjes erg leuk xx
  11. Tineke Schaaders.:
    13 januari 2017
    Jeetje. Wat een mooie foto's. Ik kan me voorstellen dat jullie ogen te kort komen. En zo te zien hebben jullie het goed naar je zin. Geniet er maar lekker van. Ik kijk alweer uit naar een nieuw verslag. Xxxx
  12. Petra Hoogwerf:
    13 januari 2017
    Wat heerlijk om te lezen allemaal. Ik kan me dat links rijden en alles andersom in de auto zo goed voorstellen. de foto's zijn trouwens ook waanzinnig.
    Dikke kussen voor jullie van ons
  13. Ron en paula:
    14 januari 2017
    Zo meiden,jullie maken elke dag wel wat mooi,geweldig,ben benieuwd naar het volgende verslag.
  14. Hellen:
    15 januari 2017
    ola kiwi's in jullie kiwi,
    klinkt allemaal heerlijk en prachtig. wat kan de natuur overweldigend mooi zijn hè!
    wat gaaf dat jullie echte vrijheid ervaren. jammer dat je soms niet eens kunt stoppen aangezien alles toppie is. succes met de wandeling, jullie kunnen het.
    enjoy!!
    kussies
  15. Coby:
    Hallo meiden,
    Geweldig om mee te lezen/leven met jullie avonturen.Er staat weer heel veel te gebeuren begrijp ik. Dat de reis lang en zwaar was is nog goed te zien op jullie witte bekkies. Maar dat gaat natuurlijk snel veranderen.Wij wensen jullie een geweldige tijd met veel mooie ervaringen, en we blijven jullie volgen. dikke kus Ton en Coby
  16. Elly Hiestand:
    Hoi lieve Cathy en vriendin,
    wat leuk om jullie verhalen te lezen, wat hebben jullie het enorm naar je zin! En de foto`s zijn fantastisch om te zien. Blijf jullie volgen hoor en als Danny dit weekend thuis komt gaan we samen weer kijken.
    Voor nu, een super tijd en geniet van al het moois om jullíe heen. Lieve groet Elly
  17. Oma van Delft:
    21 januari 2017
    Lieve meiden
    Ik geniet van jullie verhalen en de foto,s zoals ik zie
    Genieten jullie intens hou dat zo .en ik geniet met jullie mee.
    Doe voorzichtig ik hou van jullie
    Liefs oma xxxxxxxxx