Jaahaaaaa het zuidereland

18 januari 2017 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer met een verslagje… Terwijl we dit verhaal schrijven hebben we beide moeite met zitten en sowieso bewegen want we hebben spierpijn!!
Dat betekent wel dat we de alphine crossing van bijna 20 kilometer helemaal hebben uitgelopen!! Wohoo.. we zijn trots op ons zelf.. de eerste wandeling en dan meteen 20 kilometer!! We hadden om kwart over zes in de ochtend de shuttle naar het begin van het park waar we met nog een aantal hikers zijn begonnen aan de track. Met meteen al een adembenemend mooi uitzicht. Het nationaal park wordt vaak omschreven als een maanlandschap.. van te voren hadden we geen idee hoe dit er dan uit moest zien.. maar nu we er zelf zijn geweest zijn dat inderdaad de eerste woorden die in je opkomen. Wooow wat een indrukwekkende natuur en wat een variatie in landschap, ontzettend indrukwekkend allemaal. De eerste vier kilometer deden we met gemak, dus toen we een bord tegen kwamen met ben je fit genoeg om de rest te lopen dachten we er geen moment aan om terug te keren… Geen idee hebbende dat het zwaarste nog moest komen natuurlijk!! En dat hebben we geweten.. stijgen.. en nog eens stijgen.. de volgende paar kilometer liepen we daardoor ook een stuk minder snel en met veel meer stops, maar gelukkig waren we niet de enige die het zwaar hadden! Wel werden we continu beloond met weer een nieuw schitterend uitzicht.. ongeveer halverwege kwamen we uit bij drie schitterende meren, ontzettend mooi! Zie ook de foto´s, want het wordt misschien wel een beetje saai en eentonig om continu te moeten lezen hoe mooi wij alles hier vinden. Daarna begint de afdaling, in het begin een verademing… niet meer klimmen, yeah!!! Maar al snel wordt ook dit zwaar.. en pijnlijk voor de voetjes!! Rond de 13 kilometer zijn we het toch al aardig zat aan het worden, maar we moeten er nog zes.. en geloof me die zijn best pijnlijk al dalend naar beneden!! Maar toen we in onze kiwi zaten waren we de pijn al snel vergeten en waren we het er toch wel over eens dat het deze moeite dubbel en dwars waard was geweest! Ontzettend mooi en zo blij dat we dit hebben gedaan!! Na de tocht zijn we een stuk terug gereden naar Taupo om daar langs een meer vrij te camperen. Dit doen we hier steeds meer trouwens.. heerlijk die vrijheid, en de plekjes zijn zo verschrikkelijk mooi dat het hebben van geen stroom in de camper steeds minder belangrijk wordt. Ik zou zeggen zie de foto´s voor de verschillende plekjes!
De dag erna zou een regenachtige dag worden.. Ja, wij hebben hier ook regen, het is helaas niet alleen maar zonnig weer en lekker warm.. Soms hebben we ook regen en ook ontzettend veel wind!!! We hebben deze dag dus een heel stuk richting het Zuiden gereden en zijn uiteindelijk een plaatsje boven Wellington op een ontzettend mooie plek beland aan het strand. Woooooow, wat was dit gaaf, met maar drie andere campers naast ons en uitzicht op het strand, we hebben genoten en wat een heerlijke manier om op deze manier wakker te worden.
Even een korte beschrijving van hoe onze dagen er ongeveer uit zien… We staan rond half acht op (voor Cath echt wel heel erg vroeg, maar hier in Nieuw Zeeland totaal niet erg), we drinken een bakkie koffie en ontbijten op ons gemakkie en rijden dan een stukje en bekijken onderweg wat we willen doen en waar we uiteindelijk willen overnachten.. Hiervoor gebruiken we soms een hele handige app waardoor we op de mooiste plekjes komen en verder zien we wel waar we uitkomen! Onderweg doen we af en toe een boodschapje, vullen het water bij, legen het toilet en scheuren weer lekker verder, genieten!! Als we op ons plekje staan gaat de tijd supersnel, we eten wat (koken doen we nu nog niet echt, komt nog wel) genieten van de plek waar we staan en bekijken wat we de dag erna willen gaan doen.. als we dan nog wakker zijn en tijd hebben kijken we een filmpje in ons heerlijke relaxte bedje.. Meer heb je hier niet nodig!
Na onze heerlijke campeerplekje bij het strand zijn we doorgereden naar het zuidelijke plaatsje Wellington.. een heerlijke relaxte mooie stad langs een haventje. We hebben er niet heel veel van gezien want we zijn er toch wel achter gekomen dat we meer van de natuur houden dan van steden.. Het ontzettend bekende museum hier in Wellington hebben we binnen een half uurtje gezien.. het is te druk, te groot en te onoverzichtelijk om er echt van te genieten.. Veel liever zitten wij dan buiten aan een bakkie te genieten van de mensen en de sfeer om ons heen.. Dus meer als wat rond gewandeld in de stad hebben we niet gedaan, en dit was prima.. Hierna hebben we de ferry naar het Zuidereiland gepakt, dit is een overtocht  van 3,5 uur varen!! Bizar hoeveel wind er stond en hoe stabiel de boot bleef varen, geukkig! Na ruim anderhalf uur op het water kom je dan ineens in de bekende cook strait.. ongelofelijke mooie uitzichten, zonnetje erbij ontzettend mooi, we waren nu al onder de indruk. Omdat we rond half negen in de avond aankwamen op het Zuidereiland hebben wij niet langer dan een uurtje gereden omdat we liever niet met donker willen rijden hier, dus zijn we gestopt bij een vrij luxe camping waar we sinds dagen weer hebben kunnen genieten van een warme douche, wat een genot!! Heerlijk!
De dag erna zijn we op ons gemak door gereden naar Nelson.  De afstanden hier zijn tot nu toe nog prima te doen maar met zoveel wegwerkzaamheden (overigens wel heel leuk iedereen langs de weg zwaait naar elkaar hier, dus wij doen hier ondertussen maar gezellig aan mee) langs de weg en op elke meter weer iets anders moois te bezichtigen kun je hier toch nog aardig lang over doen. Maar we klagen niet, want we hebben al zoveel mooie dingen gezien. De wegen hier zijn schitterend en zo ontzettend afwisselend.. we kijken onze ogen uit. Verder hebben we al wat kleine meertjes bezocht, korte wandelingen gedaan en zelfs even op het strand gelegen. Het weer is hier absurd, het ene moment rij je in de regen en dan zit je in je bikini op het strand.. raar!!
Vandaag zijn we aangekomen in Kaikoura, dit is de plaats waar in November de aardbeving is geweest… Dit is nog duidelijk te merken aangezien we er zeven uur voor om moesten rijden om er te komen aangezien een heel stuk weg is afgesloten en niet meer te bereiken!! Verder zijn ze op ontzettend veel stukken de weg aan het herstellen. Bizar hoor. Vanmiddag hebben wij het zeeleeuwen strand ontdekt, supergaaf kunnen we wel zeggen!! Gewoon in de natuur op een paar meter afstand zeeleeuwen kunnen zien! Wow, zie ook de foto´s!!
Morgenochtend hebben we een kajaktour geboekt waar we sowieso zeehonden gaan zien en hopelijk ook nog dolfijnen. We zijn hartstikke benieuwd en hebben er zin in!!
Heel veel liefs van ons
Ps. Ontzettend bedankt voor al jullie leuke en lieve berichtjes zo ontzettend leuk om te lezen!!

1. Tineke Schaaders.:
    18 januari 2017
    Hoi meiden. Wat is het weer een leuk verslag. En weer hele mooie foto's. Als ik het zo zie en lees snap ik dat jullie enthousiast zijn. Wat een mooi land. Geniet er met volle teugen van. Enne knap hoor die 20 km lopen zonder te hebben getraind. Ik doe het jullie niet na. Maar dat wisten jullie al. Hahaha. Xxxxxxxxx
  2. Jeanette:
    18 januari 2017
    Echt geweldig dat jullie het zo naar jullie zin hebben en wat een heerlijke reisverslagen. Echt super dat jullie dit doen en wij mogen meegenieten.
    Drive safe
  3. Annie de Wijs:
    Wat genieten jullie.
    Hoe rook het op het zeeleeuwen strand?
  4. Roshyn:
    18 januari 2017
    Haha zo te lezen is alles mooi joepie en prachtig lijkt me echt geweldig; om elke hoek nieuwe verrassingen! Kicken zo dicht bij de zeeleeuwen! Geniet van alles en elkaar! Liefs Rosh
  5. Mieneke:
    18 januari 2017
    Wat een mooi geschreven reis verhaal !!
    We reizen met jullie mee, maar dan zonder spierpijn !!
    Jullie genieten optimaal van jullie bijzondere reis !!!
    Prachtige natuur en dan die zeeleeuwen !!!
    Ja echt hoor, geweldig allemaal !!!
    Nog heel veel plezier en kijk weer uit naar jullie volgende reisverslag !!!
    Lieve groetjes van Mieneke
  6. Marijke:
    18 januari 2017
    Zo wat leuk om jullie verhalen te lezen en in gedachten mee te reizengeniet van alles en van elkaar. Liefs, brassas en tot de volgende verhalen
  7. Kaatje:
    18 januari 2017
    Leuk weer wat te horen. Wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebben en erg genieten van de mooie afwisselende natuur. Dikke knuf kaatje
  8. Miranda:
    Wat gaaf zeg!
  9. Hellen:
    18 januari 2017
    Ongelofelijk prachtige foto's! ben er stil van. Vooral die van jullie klim naar Tongario crossing. wow wow en nog eens wow!! heerlijk klinkt het allemaal. knuffeltjes!!
  10. Mariëtte:
    18 januari 2017
    Hoi meiden , wat leuk om te lezen dat jullie het super hebben . De foto's spreken voor zich , wat een gaaf land . En heerlijk om zo met de camper er doorheen te rijden . En de warmte Heerlijk , geniet ervan , bij ons is het heeeeeel koud , dus jullie missen niks hihi dikke kus xx
  11. Petra Hoogwerf:
    19 januari 2017
    Hoi meiden wat een prachtige foto's en een geweldig reisverhaal. Maar goed dat jullie dat doen want je zou zomaar weer de helft vergeten met wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Tot het volgende verslag én foto's
    PS: je broer vond het helemaal geweldig om je op de app te hebben. Bizar zoooo ver weg en dan gewoon appen
    Kus voor jullie van ons xx
  12. Annelies:
    19 januari 2017
    Super stoer hoor die alphine cross!!!! 20 kilometer klimmen en klauteren over heel mooi maar wel ruig terrein!! Respect!!!!
    En gaaaaaaaaaf jullie foto's......het ziet ernaar uit dat jullie Genieten!!!! Vooral dooorgaan zo! :-)
  13. Coby:
    19 januari 2017
    hallo meiden, heerlijk om al die mooie verhalen van jullie te lezen, door de foto,s wordt het helemaal leuk. fijn dat jullie zo genieten. lijkt mij een prachtig land zeker met al die verschillende landschappen. wel luxe om aan het strand wakker te worden en de zee te horen. kijk uit naar het volgende verslag.
    Dikke kus coby,