Queenstown

4 februari 2017 - Lumsden, Nieuw-Zeeland

Ondertussen zijn we vertrokken uit het heerlijke en zonnige Wanaka en zijn we door naar Queenstown gereden.. Maar omdat we van te voren wisten dat het heel slecht weer zou gaan worden met veel regen hebben we het lekker rustig aan gedaan. Zo zijn we eerst nog naar puzzling world in Wanaka geweest, de naam zegt eigenlijk al genoeg. Het was een soort museum met allerlei raadsels, puzzels en vreemde en hele interessante illusies. Erg grappig om een keer gezien te hebben. Hierna zijn we op ons gemak door gereden naar Queenstown. Een ontzettende toeristische plek vanwege de unieke ligging naast een meer tussen verschillende bergen in maar vooral bekend vanwege allerlei activiteiten die hier te doen zijn. Onze eerste indruk was niet zo denderend, maar dat had vooral met de mist, donkere bewolking en ontzettend veel regen te maken, dan ziet alles er toch net even wat anders uit. We zijn nog even het stadje in geweest om wat informatie in te winnen over deze plek. Wat een keuze aan activiteiten, absurd gewoon en absoluut niet te betalen als je geen loterij heb gewonnen. Helaas niks gewonnen in het casino hier, dus dat betekent opnieuw keuzes maken wat gaan we wel en wat gaan we niet doen. Met alle folders (en dat zijn er echt heel veel) zijn we lekker naar onze kampeerplek gereden om daar uitgebreid te bekijken wat we willen doen. We hadden al vrij snel besloten om de volgende dag een wandeling te gaan maken, aangezien de weersvoorspelling voor die dag het beste was voor de komende dagen.

We hadden bedacht dat het slim was om vroeg te beginnen in de hoop dan alle drukte voor te zijn.. Maar toen onze wekker om kwart over zes ging hadden we toch hele andere plannen.. heerlijk dat bed.... dus hebben we ons nog even omgedraaid en zijn twee uur later gestart. Dit betekende ook dat we het eerste gedeelte met de Gondela omhoog konden, wohoo als we twee uur eerder waren gestart was deze nog niet geopend dus wat een geluk (dit scheelde ruim 450 meter klimmen). We dachten dit wordt een makkie, na de Mueller hut zijn we wel wat gewend.. nou niks was minder waar… Wat een tocht en wat een stijging! Deze was 1400 meter stijgen, dus nog veel hoger! Maar goed dat we dit van te voren niet wisten, anders waren we er misschien niet eens aan begonnen. Het eerste gedeelte van de tocht was aardig te doen.. totdat we bij het punt aankwamen waar we konden kiezen of omkeren of naar de top. Natuurlijk kozen wij de laatste optie, nou dat hebben we geweten hoor! Men wat koste dit een hoop moeite.. maar met een hoop wind, gescheld en getier (zacht uitgedrukt) hebben we de top gehaald! Wat een uitzicht en wat een geluk met het weer. Opnieuw zo´n ontzettend mooie tocht, zo anders, maar o zo mooi. Onverstelbaar dat we nog steeds zo verrast kunnen worden van een plek, iedere keer opnieuw. Heerlijk een plekje op de top gevonden uit de wind en gewoon genoten van het uitzicht, op één of andere manier ben je dan al snel alle pijn en moeite vergeten! Totdat je het bergje afgaat, dan wordt je er meteen weer aan herinnerd. Na ruim vijf uur wandelen kwamen we weer uit bij het beginpunt van de track.. en we hadden al gezien dat dit een heerlijke plek was.. Eerst hebben we nog gerodeld, spectaculaire ligging, beetje jammer van alle Aziaten die bijna stapvoets over de baan heen glijden.. maar wat een hoop lol hebben we gehad. Maar daarna hebben we heerlijk in het zonnetje gezeten… bakkie, drankje, ijsje! Top dag, we hadden gewoon moeite om de gondela terug te nemen naar beneden.

De dag erna besloten het lekker rustig aan te doen en ons lichaam wat rust te gunnen. Worden we gewoon wakker met bijna geen spierpijn, we zijn na al die wandelingen echt afgetraind!! Dus richting het stadje… uur verder nog geen parkeerplek gevonden, wat een drama! Dus na een hoop gescheld en getier (wat een frustraties hier he) toch maar omgedraaid en onze boodschappen gedaan voor de komende dagen. Dat is hier echt een hele happening aangezien dit echt belachelijke grote supermarkten zijn met veel te veel keus in producten, je bent zo maar anderhalf uur verder.. Uiteindelijk zijn we toch nog in het centrum beland en hebben we daar onze administratie hier en daar wat bij kunnen werken. Tjah, dat moet ook gebeuren, dus niet zo´n hele spectaculaire dag, maar dat is ook wel is lekker.

3 FEBRUARI NAATJE IS JARIG!!!!

En dat moet gevierd worden natuurlijk, en dat hebben we gedaan in Queenstown!! We hadden voor die dag een jetboat tour geboekt. Dit houd in dat we een uur in de auto hebben gezeten op weg naar de rivier waar we een stukje zouden gaan varen. Maar dit was niet zomaar een weg, het was de zogeheten canyon road, een hele oude weg die ze vroeger gebruikte om het goud te vervoeren. Dit lijkt hartstikke leuk, maar het was doodeng. Een extreem smalle weg, langs afgronden en zonder vangrails… en dan krijg je ook nog tegenliggers!! Cath dacht op het goede plekje te gaan zitten in de bus, maar helaas was dit niet het geval.. wat had ze het benauwd.. Maar goed na een uur eindelijk aangekomen bij het begin punt van de boottocht. De jetboat is een soort speedboot, maar niet zomaar één, deze haalt gemakkelijk 80 kilometer per uur en dat hebben we gevoeld ook. Man wat een enorme power zit er in zo´n boot, echt bizar gewoon! Maar wat een ontzettende kick was dit, met een enorme power door de canyons heen varen, rakelings langs rotspartijen en 360 graden spins op het water! Wat GAAF!!!!!!! Met een big smile weer terug naar het stadje Queenstown waar we heerlijk uiteten zijn geweest in waarschijnlijk het meest luxe restaurant wat je daar kunt vinden.. nog even naar het casino geweest en als afsluiter nog een drankje in de kroeg gedaan om deze geweldige dag af te sluiten.

Vandaag wasdag.. dus eindelijk weer lekker schone en lekkere ruikende kleertjes, heerlijk!! En na een mooie stop doorgereden naar een inimini dorpje Lumsden waar we vandaag gaan kamperen. Even de laatste voorbereidingen treffen en dan gaan we morgen richting de milford en doubtfull sound! We zijn benieuwd, we houden jullie op de hoogte.

Veel liefs

1. Jacqueline den Hoed:
    4 februari 2017
    Echt hoor meiden.... wat hebben jullie daar een toptijd! Echt super om iedere keer weer te lezen! Genietse nog!! Liefs
  2. Rien en Marike:
    4 februari 2017
    Wij zijn jaloers! Wat ziet het er allemaal geweldig uit. Heel veel plezier nog en doe vooral voorzichtig. Liefs pa en Marike
  3. Roshyn:
    4 februari 2017
    Wat een heerlijk reisboek schrijven jullie en ik moet eerlijk bekennen dat ik af en toe groen licht geef
  4. Roshyn:
    4 februari 2017
    Oh ja geen emoticons arghh dus via deze weg: wink wink smak smak
  5. Laura:
    4 februari 2017
    Lieve schone zus en zus,
    Wederom weer een prachtig verhaal en super mooie foto's. Naatje nogmaals gefeliciteerd!! Op 't goede leven.
    Tot snel
    Xx
  6. Annie de Wijs:
    4 februari 2017
    Wat een toppers zijn jullie.
    Wat zal het afkicken worden als jullie naar huis moeten.
  7. Hellen:
    5 februari 2017
    Yeah!! Naatje weer een jaartje ouder!! whoop whoop! gaaf van die jetboat. ennuh... Naatje is ook niet zo'n held als iemand anders rijdt hoor... kappuh met dat getier enzo hoor! genieten gewoon en inderdaad, jullie zijn afgetrainde chicky's! kunnen dit makkelijk aan. enjoy!! maaruh... de natuur is prachtig, zien jullie eigenlijk veel dieren? ik heb pas 3x ongeveer een dier op de foto gezien... kussies!!
  8. Oma van Delft:
    7 februari 2017
    Hoi meiden
    Weer een prachtig vervolg verhaal en mooien foto,s
    Maar het was wel spannend zeg,, kijk alsjeblieft goed uit.
    En dat doen jullie wel. Nathalie jij noch van h.gefeliciteert
    Met je verjaardag en jij ook Cathy met je vriendin wel
    Bijzonder dit zo te vieren ik wens jullie alle goeds en heel
    Veel gelukkige jaren toe . Veel liefs en tot de volgende keer xxxx